Kaffekatter...

Sedan något kvartal tillbaka har jag återgått till ungkarlslivet. För det är precis så machosluskig jag är när jag inte har en andra hälft att ta hänsyn till. Eller en korrektare titulering kanske vore änka ändå, eftersom Beta-Joel fick elakartad superaidscancer och dog kort inpå insjuknandet,.. Tyvärr. Eller nej nu hittar jag på lite grand, men det haeggblomtembska ekipaget tog det vettiga beslutet att gå skilda vägar, vitt skilda vägar i helt olika världar. Istället för att upprätthålla en ohållbar rosakantad charad. Två främlingar som gick ungefär lika bra ihop som fiskpinnar och hallonsylt, tom och jerry, blackmetal och pingstkyrkeförsamlingen, Kate Moss och en låda kolesterolproppade donuts et.c.

Till en början vänner utan benefits som snart övergick i bittert dödsfiendeskap med okvädesord och infantila tomma hot via världens största sociala nätverk. Tydligen heter jag inte Edith längre, utan tilltalas utan problem som både "luder" och "patetisk".. Har det verkligen gått så lång tid att han glömt vad jag heter?

Nu är det tydligen meningen att man ska ha "någon" och känna sig hopplöst ensam. Men faktum är att jag känner mig mindre ensam än på länge, mycket tack vare att min föredetta dog av en heroinöverdos.. Eller nej just det, gjorde slut var det. Shit, minnet sinar. Men omgiven av vänner, en underbar jugend, vetskapen om att det finns en morgondag fullsmockad av superfeta coolkatt planer och med mer inspiration i sinnet än någonsin slår jag klackarna i taket och glider strukturerat fram i Hoodens mäktigaste afrofluff!

Och nu? Gymmet. Gymmet såklart, som jag har längtat.. Till mitt förtret öppnade de inte föränn ett idag. Men nu jävlar ska det byggas kropp tills jag blir det kvinnliga svaret på hulken. En rosa hulken. Eller jag vet inte. I vilket fall finner jag det mycket roande att de känt sig tvungna att sätta upp regler kring att man inte får tillträda bassängen i Tensta simhall iförd bl.a ytterjacka. Fan vad jag önskar att jag var där för incidenten som ligger bakom det! Hurra!!

///horkakor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0